Årsmöte 2014

Årsmöte i Jönköpings civilförsvarsförening hölls den 3 mars 2014 på Räddningstjänsten med 25-talet medlemmar närvarande. Som inledning höll Magnus Widell ett ytterst intressant föredrag på temat ”Skattkammaren i Stadsparken/Sedlar i beredskap”. Till styrelseordförande omvaldes David Wibeck och till övriga ledamöter valdes Rolf Janalm,Monika Hörberg,Christer Eriksen,Martin Göransson,Tommy Torbe,Kicki Dienus. Till ersättare valdes Leena Nordangård,Carina Lööw. Till revisorer Sören Lyck,Lennart Adolfsson och till valberedning Ingalill Hoffbeck,Anki Rilovski. Adjungerad ledamot är beredskapssamordnare Niklas Rang. Föreningen har fyra utbildade instruktörer för kurser i Hitta vilse,HLR,Säkerhet,Krisberedskap. Under året har samarbete upptagits med SVARK (Södra Vätterbygdens Amatörradioklubb). Som avslutning gav Claes-Göran Ekhall en rykande aktuell sammanfattning,historiskt och politiskt från Ukraina och Krimkrisen.

image (1)

image (3)